Köpvillkor på biokub.se 

Allmänt 

Köp på Biokub.se hanteras av Biokub AB, organisationsnummer 559356-5301, Bronäsgatan 4, 523 37 Ulricehamn, info@biokub.se. 

Biokub AB tillämpar såväl Konsumentköplagen som lag om distansavtal och avtal utanför affärslokaler vid försäljning via Biokub.se. Ångerrätt gäller 14 dagar från mottagen leverans. När du handlar via biokub.se lagrar vi dina uppgifter för att kunna fullgöra våra åtaganden. Du kan läsa mer i vår Integritetspolicy som du hittar HÄR 

Priser 

Alla priser anges i SEK, inklusive svensk moms. Vi reserverar oss för fel i priser, lagersaldo, slutförsäljningar, tryckfel etc. 
 
Avgift för frakt och eventuell fakturaavgift tillkommer. 
 
Rabattkoder är i regel endast giltiga för ett köp och kan inte kombineras med andra erbjudanden. Kontrollera att priset blivit korrekt innan du slutför ditt köp. Vi förbehåller oss rätten att neka köp eller makulera order vid missbruk eller felinformation av olika slag, betalningsproblem eller olämpligt bruk av rabattkoder. 
 
Du får endast beställa genom biokub.se i egenskap av konsument, inte i egenskap av företag eller återförsäljare. Vill du beställa i egenskap av näringsidkare ber vid dig kontakta oss direkt. 

Betalning 

Vi använder oss av Klarna Checkout, som erbjuds i samarbete med Klarna AB. Klarna Checkout skiljer på köp och betalning. Först bekräftar du ditt köp, sedan väljer du betalsätt. Aktuella betalningsalternativ som för närvarande kan komma att erbjudas genom Klarna Checkout är faktura, kontokredit, kortbetalning, Swish eller direktbetalning via bank. 
 
Genom att använda Klarna Checkout godkänner du Klarna AB:s (556737-0431, Sveavägen 46, 111 34 Stockholm), ”Klarna”, villkor. För att få använda Klarna Checkout måste du vara minst 18 år. 
 
Läs Klarnas användarvillkor här

Ångerrätt 

Din ångerrätt (ångerfristen) gäller under 14 dagar. I ditt meddelande till oss måste det klart framgå att du ångrar dig. Ångerfristen börjar löpa den dag du tog emot varan.  

När du utnyttjat din ångerrätt: 

Du är skyldig att hålla varan i lika gott skick som när du fick den. Du får inte använda den, men naturligtvis försiktigt undersöka den. Om varan skadas eller kommer bort på grund av att du är vårdslös förlorar du ångerrätten. 

Leveranser 

Fraktkostnaden är 250 kr. Leveranstiden är normalt 1-3 arbetsdagar. OBS! Under juli har vi semesterstängt. Leveranser görs från 7 augusti.

Vi använder Posten för leverans av våra paket. 

Har du valt postförskott som fraktsätt finns dina varor kvar på posten under fyra veckor. Ej hämtade varor returneras till oss. För alla paket som inte löses ut förbehåller vi oss rätten att debitera dig kostnader för returfrakt, expeditionsavgift och hanteringsavgift, för närvarande 300:- 

Transportskador 

Om du upptäcker synliga skador på paketet så underlättar det för oss om du anmäler det direkt till chauffören, du kan även kontakta vår kundtjänst för hjälp. Dolda transportskador måste anmälas till oss snarast möjligt för vidare hantering av skadan. 

Returer 

Returer sker på din egen bekostnad utom om varan är defekt eller om vi har packat fel. Returer ska skickas som paket, inte mot postförskott.  

När du utnyttjat din ångerrätt ska du sända tillbaka varan till oss.  

Återbetalningsskyldighet: 

Vi ska, om du utnyttjat din ångerrätt, betala tillbaka vad du har betalat för varan snarast eller senast inom 30 dagar från den dag då vi tog emot varan. Du får själv betala returkostnaderna när du sänder tillbaka varan.  

Återbetalning sker via Klarna. 

Reklamationsrätt 
Vi erbjuder en reklamationsrätt på 3 år från inköpsdatumet i enlighet med tillämplig lagstiftning. Kvitto bör därav kunna uppvisas för att ett reklamationsärende ska behandlas. Reklamationsrätten gäller för vara som är felaktig enligt gällande konsumentlagstiftning. Reklamationsrätten täcker bl.a. inte fel eller skador som uppstår på grund av felaktig användning eller normalt slitage. Reklamationsrätten gäller inte heller för yttre påverkan som skiljer sig från varans marknadsförda syfte. 
 
Varan du köper av oss skall vara felfri vid leverans. 
 
Vi står för alla kostnader om det är vi som är skyldiga till felet. Om du som konsument själv är skyldig står du själv för kostnaderna. Om du anser att du har fått en vara som är felaktig så måste du omgående informera oss. 
 
För reklamation eller frågor: maila till info@biokub.se uppge ditt fullständiga namn, ditt ordernummer, en kort beskrivning av reklamationsorsak, en bild på skadan samt dina kontaktuppgifter (adress och telefonnummer). 

Tvist 

I tillfälle av att tvist inte kan lösas i samförstånd med Biokub AB och kunden, kan du som kund vända dig till Allmänna Reklamationsnämnden, se arn.se. 

Vid eventuell tvist följer vi beslut från ARN eller motsvarande tvistlösningsorgan. 

Tvist gällande tolkningen eller tillämpningen av dessa allmänna villkor ska tolkas i enlighet med svensk rätt och lag.